Dag 40.  Vrijdag.  Maandag terug aan het werk na twee weken vaderschaps"verlof".  "Verlof" want als zelfstandige is het vaak moeilijk om je werk helemaal naast je neer te leggen, ik heb elke dag wel gewerkt, maar ik was toch thuis bij Kimberly & Robert.  Dit loopt nu stilaan op zijn eind, benieuwd hoe dat gaat voelen om hen maandag voor het eerst een langere tijd achter te laten als ik naar CrossFit Cargo trek...  Wie weet wel voer voor een nieuwe blogpost volgende week?

In een poging om zo gezond mogelijk te leven probeer ik steeds iets gezond te knabbelen bij de hand te hebben voor wanneer de nood (of drang) het hoogst is.  Eén van de dingen waar ik bij zweer zijn noten.  Boordevol gezonde vetten, vitaminen en mineralen zijn zij een super lekker geschenk van de natuur.  Elke dag maak ik een handje noten klaar voor Kimberly.  Door borstvoeding te geven en herstellend van de bevalling heeft ze sowieso al een hogere energie behoefte én na negen maanden zwangerschap is het geen slecht idee van haar lichaam zo goed mogelijk te voorzien van gezonde vetten en haar vitaminen & mineralen aan te vullen.

Wat noten betreft is het belangrijk om af te wisselen.  "Cycle your nuts" dus. (Dit doet me telkens weer giechelen als een klein kind haha)  Ik ben een vaste klant bij De Notenshop waar ik soms een mix koop maar ook vaak noten afzonderlijk om zelf te mixen naargelang de in te vullen behoefte.

Wat vind je er dan zoal in terug?  Enkele noten op een rij :

  • Walnoten : Omega 3
  • Pindas : Vitamine B1, B3 & Foliumzuur
  • Pecan noten : Vitamine B1 & Zink
  • Paranoten (vaak beter gekend als brazil nuts in het Engels) : Selenium
  • Cashew noten : Koper én de laagste in calorieën
  • Hazelnoten : Vitamine E, Koper, mangaan en foliumzuur
  • Amandelen : Magnesium, Mangaan, Koper, vitamine B2 en fosfor

Dit is uiteraard geen lijst met alle noten, maar vooral de meest courante (en door mij meest gegeten).  Voor je nog eens aan een multivitamine denkt, kan je misschien eerst eens dagelijks wat noten verorberen.  Gewoon uit het vuistje, in een salade, als boterham pasta, ...  Beter rauw dan geroosterd, dat spreekt voor zich.

Smakelijk!  Oh en remember, cycle your nuts! (*giechel*)

Wil je geen enkele blogpost missen maar vergeet je al te vaak welke websites te checken?  Laat hiernaast je naam & email adres na, dan stuur ik jou een mailtje telkens er een nieuwe blogpost online komt!